YANMAR Europe B.V. heeft het lopende stadioncontract met Almere City FC opengebroken en met drie extra jaren verlengd. Dit betekent dat het stadion van de jongste betaald voetbalorganisatie van Nederland minimaal tot medio 2025 de naam YANMAR Stadion zal dragen. De Japanse multinational is reeds sinds 2015 naamgever van het stadion. Het YANMAR Stadion is reeds een begrip als stadion en maakt inmiddels ook als multifunctionele eventlocatie steeds meer naam.
De verlenging van de sponsorovereenkomst valt samen met een sportief matige periode van Almere City FC. Desondanks is CEO Peter Aarsen van YANMAR Europe B.V zeer positief over de verlengde samenwerking: “Met deze overeenkomst spreken wij het geloof uit in het ambitieuze nieuwe driejarenplan van Almere City FC. Ambitie, prestatie en groei verbinden ons. Het is indrukwekkend wat Almere City FC hier met de bouw van het nieuwe stadion in coronatijd heeft bewerkstelligd. De club krijgt steeds meer naamsbekendheid en is steeds meer een verbindende factor in de regio, ook nu het sportief even tegen zit.”
Algemeen directeur John Bes van Almere City FC is zeer gelukkig met de verlenging. “YANMAR is inmiddels al zes seizoenen een droompartner. Samen geloven we in de ambitie van de club. Prachtig dat dit juist op dit moment wordt bevestigd door Yanmar. In lastige tijden leer je je vrienden kennen en het mag duidelijk zijn dat Yanmar een hele betrouwbare en proactieve vriend is gebleken.
Over YANMAR
Opgericht in 1912 in Osaka, Japan, was YANMAR het allereerste bedrijf dat er in 1933 in slaagde een compacte dieselmotor van praktisch formaat te produceren. Met de industriële dieselmotor als hoeksteen van de onderneming bleef YANMAR zijn producten, diensten en expertise verder ontwikkelen en uitbreiden om als fabrikant van industriële apparatuur totaaloplossingen te leveren. Als leverancier van kleine en grote motoren, landbouwmachines en -toebehoren, constructiemachines, energiesystemen, scheepvaartmotoren, werktuigmachines en –componenten. YANMAR is wereldwijd actief op zeven continenten.
De missie van YANMAR luidt: “Duurzame oplossingen bieden voor de uitdagingen waarmee onze klanten worden geconfronteerd bij de productie van voedsel en het gebruik van energie, waarmee we het leven van mensen verrijken voor alle toekomstige situaties”, zowel op het land, op zee en in de stad. Dit laat zien dat YANMAR vastberaden is de wereld van dienst te zijn met ‘Een Duurzame toekomst’.
YANMAR is geen onbekende in de sportwereld en sponsort vele voetbal- en watersportsportactiviteiten op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Zo is het bedrijf eigenaar van de Japanse voetbalclub Cerezo Osaka.
Foto: Ron Baltus / sportshots.pro