Ook dit seizoen is Multicopy Lelystad/Almere een topsponsor van Almere City FC. Als communicatiepartner ondersteunt het bedrijf City FC om op een creatieve manier te communiceren.
Multicopy is na een franchise-onderzoek in de regio ontstaan en afgelopen jaar had het opnieuw een notering in de top 10 van de grootste en snelst groeiende franchises binnen de landelijke Multicopy-keten. Nederland telt zo’n 1.000 franchiseformules. Het gaat daarbij om meer dan 33.000 vestigingen die door zelfstandig ondernemers worden gerund. Een van die zelfstandig ondernemers is Vincent Speur. ‘’Achttien jaar geleden begon ik als bedrijfsleider bij Multicopy. Na behoorlijk wat jaar voor het bedrijf te hebben gewerkt, heb ik de eer gehad dat ik de vestiging van de toenmalige eigenaar over heb mogen nemen, het was toen al Multicopy (franchise) en ik heb het dit vanwege de naamsbekendheid doorgezet.”
Je kent Multicopy misschien als kopieershop, maar het bedrijf doet veel meer dan dat. ‘’Je kunt bij ons ook terecht voor het ontwerp van een nieuwe huisstijl, voor de complete productie en verspreiding van mailings, voor het printen van bouwtekeningen, vlaggen en zelfs complete beursstands,” legt Speur uit. Met het brede palet aan communicatiemiddelen helpen ze ondernemers in het succesvol maken van hun onderneming, door de producten naar wens van de klant te produceren. “Communicatie begint met luisteren,” zegt Speur. “Daarom hoort Multicopy graag eerst wat jouw wensen en doelen zijn. Vervolgens denken we met je mee in creatieve oplossingen. Die worden vertaald naar verrassende en passende communicatiemiddelen, waarmee je jouw doelen succesvol kunt bereiken.”
Problemen in de branche
Het is niet altijd rozengeur en maneschijn. De afgelopen tijd zijn er behoorlijke problemen in het branche ontstaan. Speur: ‘’Wij gebruiken veel energie en door de energiecrisis zijn de prijzen voor energie enorm gestegen. Daarnaast zijn door een tekort aan grondstoffen niet alle papiersoorten verkrijgbaar, waardoor we op zoek moeten naar andere papiersoorten. Tegelijkertijd merken we dat er steeds minder vraag is naar drukwerk. Mensen denken meer na over de doelgroepen van hun communicatieboodschap en daar past drukwerk niet altijd bij. We zien dat klanten steeds vaker op zoek zijn naar een allround communicatiepartner, die hen breed ondersteunt. Van het allereerste advies tot en met de uitvoering. Bij ons krijg je dat hele pakket makkelijk aan één adres. Door onze eigen brengservice binnen Lelystad en Almere hebben we zowel in print als groot formaat snelle levertijden.”
Ook mooi meegenomen; bij elke bestelling steun je Almere City. De club heeft namelijk in samenwerking met sponsor Multicopy een actie opgezet. ‘’Voor nieuwe klanten die een bestelling bij ons plaatsen en aanwijsbaar door Almere City FC naar ons zijn doorgestuurd, stellen wij een percentage beschikbaar als sponsorbedrag voor de club.’’ Er wordt druk gewerkt aan de flyers voor deze actie, om deze onder de businessclubleden te promoten.
Industrie
De actie komt voort uit de innige samenwerking tussen de twee partijen. Twee jaar geleden trad Multicopy toe tot de businessclub van Almere City FC. De club had een dringende behoefte aan een all-around communicatiespecialist, Speur de dringende behoefte om van het stigma van kopieershop af te komen. ,,De businessclub van Almere City FC is voor ons interessant om contacten op te doen en mensen met elkaar in verbinding te brengen,” zegt hij. ,,Uiteraard doen we het ook om er werk uit te halen, we hebben geconstateerd dat de Business Club van Almere City FC één van de betere netwerkclubs is.”
Commercieel medewerker & stadionspeaker Tim de Vries: ‘’De samenwerking met Multicopy verloopt ontzettend fijn. Het bedrijf is makkelijk benaderbaar, denkt altijd graag mee en adviseert waar nodig. Er kan snel geschakeld worden en wij worden volledig ontzorgd op het gebied van print- en drukwerk. Daarnaast is Multicopy samen met Ekris een verbindende factor voor Almere City FC met ondernemers uit Lelystad waar beide bedrijven gevestigd zijn.’’
Speur zelf voor oorsprong geen voetbalfan te zijn: “Tijdens de eerste kennismaking kregen we gelijk een warm gevoel. Daardoor werden we nog enthousiaster, de club is een goede manier om ons bedrijf naar buiten te brengen. Zelf ben ik geen voetbalfan, maar na het zien van al die wedstrijden ben ik wel een fan aan het worden.’’
Foto: Ron Baltus / sportshots.pro