Almere City FC draait de laatste vier thuiswedstrijden van het seizoen een test met ‘dynamic pricing’. Bezoekers die de website www.almerecity.nl bezoeken, krijgen de kans om zelf de prijs van hun wedstrijdkaartje te bepalen.
De test heeft onder andere betrekking op tribune D2, die normaliter niet wordt verkocht, en op de doorgaans duurdere B-tribune. De test wordt aangegaan met het bedrijf Convious, dat eerder al bewezen successen boekte in de festivalwereld.
Almere City FC kan bogen op een succesvol jaar. De publiekstribunes stromen vol. Seizoen 2018-2019 zag tot op heden een stijging naar meer dan 2200 supporters gemiddeld. Volgend seizoen lijkt er een nieuw stadion te verrijzen aan de Competitieweg, dat circa 4.500 stoeltjes telt. Dankzij de verbouwing komen er betere voorzieningen en meer comfort. De standaardprijzen van de losse tickets gaan omhoog, alsmede de prijzen van de seizoenkaarten. Volgend seizoen is het voor Almere City FC belangrijk om de groei van de publieksaantallen door te zetten en dus te weten wat de gemiddelde toeschouwer bereid is uit te geven aan bepaalde vakken.
Volgens Marketing & mediamanager Perry Hendriks van Almere City FC is de test pas het begin: ,,Uiteindelijk jagen wij een scenario na, waarbij de prijs van een kaartje niet alleen afhankelijk is van het vak, maar ook van variabele factoren zoals de tegenstander, de stand op de ranglijst en het weer. Hierbij houden we er rekening mee dat een seizoenkaarthouder bij ons voorop staat en altijd minder betaalt.”