Plezier in bewegen! Het beweegproject ‘Aanvalluh Kids’ is inmiddels begonnen aan haar vierde editie. Meer dan 20 kinderen werken in samenwerking met Almere City FC, ProActief, De Kinderkliniek Almere, Pixelthis, Rabobank Almere, Breedveld & Schröder en Voiceworks aan een gezonde BMI. Nieuw is de inmenging van sponsor en IT-partner Ultimum. De rugsponsor van de Almeerse formatie laat hiermee zien een extra stap te zetten voor het welzijn van kinderen.
Op een leuke manier sporten, genieten van gezonde voeding en nieuwe vrienden maken. Tijdens het project dienen eerste elftalspelers als coach voor de deelnemende kinderen. De kids bewegen zich hierbij niet alleen op het voetbalveld. Met een survival run, een kookworkshop en een bezoek aan De Voetbalfabriek zijn de opdrachten zeer divers.
De eerste drie edities van het ‘Aanvalluh Kids’ project hebben laten zien dat het project de deelnemers geen windeieren legt. Een kleine 60 kinderen hebben het project inmiddels succesvol afgerond met een heus beweegcertificaat en een bezoek aan Almere City FC. Daarbij is het goed te vermelden dat de deelnemers ook na het traject blijven sporten bij ProActief en aangesloten raken bij sportverenigingen of blijven deelnemen aan verschillende activiteiten op sportveldjes in Almere onder leiding van de buurtsportcoaches.
Ultimum oprichter en eigenaar Rodrigo Soto Escamilla sloeg aan op een oproep tijdens één van de eerdere edities om tussen sport, bedrijfsleven en de stad tot de beste oplossingen te komen voor een vitaal Almere. ,,’Aanvalluh kids’ past volledig bij onze missie: We willen er toe doen en er zijn voor de samenleving. Dit is geen loze kreet, dit is onderdeel van onze bedrijfscultuur: persoonlijk en met passie en ambitie. Met ‘Aanvalluh Kids’ kunnen we de toekomst borgen van een nieuwe generatie.”
Ook geïnteresseerd? Laat het de club weten dat je het project ook wil ondersteunen via: mvo@almerecity.nl
Foto: Almere City FC PR