Het is een échte Almeerse onderneming, en iedereen die wel eens in het Yanmar Stadion is geweest heeft – wellicht onbewust – te maken gehad met de kennis en kunde van dit bedrijf: TSR AV. Terwijl de bekende viruskwelgeest zich deed gelden, zaten de experts bij het installatiebedrijf in audiovisuele techniek bepaald niet stil en verschenen ze ook regelmatig bij de club.
,,TSR AV profileert zich in de markt als een partner op audiovisueel gebied” legt Jesse Terpstra, commercial lead bij het bedrijf uit. ,,We voorzien in licht- en geluidsinstallaties als het gaat om tijdelijke behoeftes als evenementen, maar we houden ons ook bezig met permanente oplossingen – zoals bijvoorbeeld het stadiongeluid bij Almere City FC. Daarin proberen we altijd mee te denken met de klant.”
Voor een onderneming die zich in die mate richt op evenementen is een lange periode zonder festivals en andere evenementen uiteraard pittig. ,,Dat heeft natuurlijk invloed gehad. Events met publiek hebben lange tijd stilgelegen, maar tegelijkertijd heeft het ook kansen geboden. We hebben onze expertise op het gebied van vaste installatie kunnen inzetten en uitbreiden en bij bedrijven de juiste faciliteiten gecreëerd om de communicatie toch goed te laten verlopen. Veel meer bedrijven zijn daar het nut van gaan inzien en daar hebben we heel wat klanten mee kunnen helpen.”
Inmiddels is de techniek van TSR AV ook niet meer weg te denken uit het Yanmar Stadion. Die samenwerking gaat inmiddels al weer een tijdje terug, legt Terpstra uit. ,,Enkele jaren geleden stond er natuurlijk een grote verbouwing gepland in het Yanmar Stadion. Ons bedrijf heeft destijds alle voorzieningen qua geluid in en rondom de businesslounge op orde gemaakt. Daarnaast hebben wij de TSR AV Studio gecreëerd. Dat is een ruimte in het hoofdgebouw van het stadion die volledig is geoptimaliseerd om ook met mensen op afstand perfect te kunnen communiceren.”
,,Dat alles zorgt ervoor dat het stadion niet alleen op wedstrijddagen perfecte faciliteiten huisvest, maar ook nog eens goed geschikt is gemaakt als locatie voor bijvoorbeeld meetings en evenementen van andere partijen.” Het mag dan ook geen toeval heten dat steeds meer bedrijven, maar ook partijen als de KNVB, het Yanmar Stadion regelmatig weten te vinden als uitvalsbasis.
Maar niet alleen leden van de businessclub of externe partijen profiteren van het werk van TSR AV. Ook één van de meest kenmerkende onderdelen van een wedstrijdbezoek bij Almere City FC wordt nu mogelijk gemaakt door het bedrijf. ,,Het platform waar Tim de Vries zit, de stadionspeaker van de club, hebben wij volledig van techniek voorzien. Daardoor is zijn kenmerkende stem door het hele stadion uitstekend te horen.”
Het mag duidelijk zijn dat de club prima in zijn nopjes is met de diensten van TSR AV. Maar ook het bedrijf zelf kijkt zeer positief naar de samenwerking. Terpstra: ,,Ja, die hebben wij vanaf het begin als zeer positief ervaren. Er is altijd ruimte voor dialoog en de mogelijkheid om samen te sparren, wat zich de afgelopen jaren ook heeft geuit in allerlei ideeën. Je merkt dat de professionaliteit erg groot is.”
Ook de businessclub die TSR AV bij Almere City FC treft, en het netwerk dat daarbij hoort, bevalt de audiovisueel-experts prima. Terpstra ziet het als iets unieks. ,,Het concept is dat natuurlijk niet, maar de manier van invullen zeker wel. Het is een hechte groep bedrijven, die het allerbeste met de club voor hebben. Er is dan ook echt saamhorigheid, het is allemaal niet zo massaal. Zelfs terwijl de businessclub enorm doorgroeit spreek je soms dagelijks met de directeur, maar je komt ook elke week de spelers wel tegen. Je kunt City best als een familieclub omschrijven.”
Dat het bedrijf zo nadrukkelijk optrekt met een voetbalclub in Almere is natuurlijk geen toeval, gezien de achtergrond van het bedrijf. ,,TSR AV is door twee vrienden opgezet, echt in Almere, dus we dragen de stad altijd een warm hart toe.” Ook daarin ziet de commercial lead hoe de twee partners elkaar vinden. ,,Dat sluit perfect aan bij de maatschappelijke betrokkenheid die de club toont.
,,Wij zijn al meer dan vijf jaar verbonden aan de club en wij zijn zeker van plan om die samenwerking nog een hele tijd door te laten lopen. De club heeft als kernwaardes ‘Jong, Eigenwijs en Ambitieus’ en dat past perfect – wij zijn dat ook,” besluit Terpstra.
Foto: Almere City FC PR