SHARP Business Point Flevoland onthult vandaag samen met supporters van Almere City FC het bekershirt van de club voor wedstrijden in de TOTO KNVB Beker. Het uniek derde speelshirt is gebaseerd op het stadswapen van Almere en is ontworpen in samenspraak met de supportersraad van Almere City FC. De supportersraad leverde de eerste schetsen aan bij de co-creatie van het bekershirt. Het shirt is voor €54,95 als pre-order te bestellen op tickets.almerecity.nl en wordt uitgeleverd tijdens de KNVB Bekerwedstrijd op woensdag 27 oktober.
In de tweede ronde van de beker heeft Almere City FC tegenstander Go Ahead Eagles geloot. De afgelopen seizoenen ging Almere City FC op bekerjacht in het geel van partner Rixax Verhuur. Ook tijdens die periode werd een thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles geloot, die helaas destijds werd verloren. Tijd voor revanche dus, want aan de gele periode komt een einde nu SHARP Business Point Flevoland het stokje overneemt.
Directeur Aziz Elmorabit: ,,Ik ben ontzettend trots op dit shirt. Na eerder al een periode shirtsponsor van Almere City FC te zijn geweest, leek de beker ons een fantastisch afgebakend project om samen een mooie campagne te bouwen die hopelijk reikt tot aan De Kuip. Samen met de supporters is dit fantastische ontwerp eruit gerold, dat zeker kan wedijveren met andere SHARP-shirts uit de geschiedenis.”
Almere City FC algemeen directeur John Bes: ,,Deze campagne is gebouwd rondom de stad en de supporters van Almere City FC, die hier veel zeggenschap in hebben gehad. Zij nemen een centrale rol in en we hopen ze met dit shirt dan ook in de harten te raken. Dit shirt straalt kracht en bravoure uit, hopelijk resulteert dat in een mooi lang verblijf in het bekertoernooi.”
De supportersraad bestaat uit Orion, Steven en Ilja (vak D), Tim en Andre (vak C3) en Bob (vak A2).
Foto: Almere City FC PR