In de afgelopen dagen is Almere City FC geconfronteerd met een aantal tegenslagen bij de implementatie van het nieuwe ticketingsysteem.
Diverse supporters meldden zich de afgelopen dagen, omdat zij geen of het verkeerde aantal seizoenkaarten kregen toegestuurd of omdat de gegevens op de kaart niet zouden kloppen. Supporters die hun (juiste) seizoenkaart hierdoor nog niet hebben ontvangen, kunnen een vervangend ticket ontvangen voor vanavond door een mail te sturen naar ticketing@almerecity.nl.
Jong, eigenwijs en ambitieus. Dat zijn de kernwaarden van de club en die zorgen ervoor dat we vaak wegen inslaan die niet direct voor de hand liggen. Regelmatig heeft deze opvatting tot succes geleid en soms valt de opbrengst tegen. In die lijn koos de club er vorig seizoen voor om met een totaal nieuw ticketsysteem te werken (van Flevolandse makelij!) en af te stappen van het systeem dat door het overgrote deel van de voetbalclubs wordt gebruikt. Een beslissing waar we nog steeds achter staan, maar ook één waarbij misschien niet alles direct op rolletjes loopt.
De afgelopen weken hebben meerdere partijen, inclusief een groep van testers onder de supporters, er hard aan gewerkt om het ticketingsysteem ‘picture perfect’ te krijgen. In de komende periode krijgt dit een vervolg en ontwikkelen wij, samen met de supporters, het systeem dat voldoet aan alle wensen en eisen die horen bij een jonge en innovatieve club als Almere City FC.
Foto: Ron Baltus / sportshots.pro