Dat Almere City FC in de lift zit, heeft de club gemerkt aan de reacties op twee vacatures die onlangs online zijn geplaatst. Binnen een paar dagen ontving de jongste BVO van Nederland al meer dan honderd sollicitatiebrieven voor de nieuw te creëren posities van Event Manager en Partnership Marketeer. Een voorselectie van kandidaten gaat nu deze week een bijzondere sollicitatieprocedure tegemoet.
Almere City FC groeit snel en daarom is er behoefte aan nieuwe collega’s. Algemeen directeur John Bes legt uit: ,,Almere City FC is als ultieme challenger gewend om anders, en dus ook anticyclisch, te handelen. In een hele lastige tijd waarin veel geldstromen wegvallen door de gevolgen van Corona(maatregelen) proberen we op meer en/of andere manieren van meerwaarde te zijn voor onze sponsoren en andere stakeholders. De expertise die wij daarvoor nodig achten verwachten wij te vinden met oog op de kwaliteit van de kandidaten voor deze vacatures.”
De sollicitatieprocedure is anders dan anders. Na een eerste selectie worden de overgebleven kandidaten uitgenodigd voor een ‘vacatureborrel’. Op informele wijze maken de kandidaten in korte tijd kennis met de club, het stadion en de medewerkers.
Uiteindelijk is de vacatureborrel één van de onderdelen van een ludieke én efficiënte procedure, waarbij de uiteindelijke finalisten in ieder geval een breed draagvlak hebben bij de huidige medewerkers.