Op de voorkant van het shirt van Almere City FC staan in het seizoen 2019/2020 vier afwisselende sponsornamen. De club onderstreept haar eigenwijze karakter door op vernieuwende wijze de hoofdsponsor te koppelen aan één van de vier periodes in de Keuken Kampioen Divisie. Einde deze week maakt de club bekend welk bedrijf de naam verbindt aan de eerste periode.
Deze wijziging valt samen met de strategische keuze van HIT Profit, de huidige hoofdsponsor. Het bedrijf uit Oisterwijk kiest, omwille van haar landelijke positionering, voor een bredere ondersteuning van de sport, verdeeld over meerdere clubs in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Wel hebben Almere City en HIT Profit besloten om hun positieve samenwerking voor de komende twee seizoenen te verlengen, onder andere voorwaarden.
Algemeen directeur John Bes van Almere City FC heeft veel vertrouwen in de periodesponsoring: “Deze nieuwe vorm van shirtsponsoring stelt ons in staat om meer uit de markt te halen. Tegelijkertijd kunnen we nu meer campagnematig aandacht genereren voor een shirtsponsor en activaties toespitsen op een periode in het jaar die voor de sponsor in kwestie het meest relevant is.”