Almere City FC is de eerste voetbalclub in Nederland die tijdens een officiële wedstrijd met de Instagram-accounts van de spelers op de shirts speelt. De laatste twee wedstrijden van de eerste periode heet Frederik Helstrup zo @FredFlyver en gaat Bradly van Hoeven als @bravhooo over het speelveld. De actie is een initiatief van online marketing partner en periodesponsor SenS Online Solutions, die hiermee het belang van online marketing in de voetbalwereld wil onderstrepen.
Marcel Sluijter van SenS Online Solutions: ,,Social media neemt een steeds belangrijkere plek in binnen de marketing mix van voetbalclubs. We wilden hier met een knipoog en op eigenwijze manier aandacht aan besteden. Dit idee komt puur voort uit de hechte en goede samenwerking met Almere City FC, die dit seizoen nog intensiever is.”
Algemeen directeur John Bes: ,,Het is een initiatief dat helemaal past in onze ambitie om onderscheidend te zijn. Bij de jongste club van Nederland is social media net zo belangrijk als voor andere 16-jarigen. Deze actie ligt mooi in het verlengde van dit feit en ondersteunen we dan ook van harte.”
Parallel aan de actie kunnen supporters aankomende vrijdag een wedstrijdshirt met hun eigen Instagram-handle bestellen. Wie vrijdag het shirt bij de fanshop bestelt en afrekent, die kan dat shirt inclusief bedrukking bij de wedstrijd tegen FC Dordrecht op 24 september ophalen.
Foto: Almere City FC PR